Alex: Wake up, wake up, wake up, wake up, wake up...
Izzie: I have a headache.
Alex: You're up... You're up and you're talking. You talked right? Talk!
Izzie: Ow, I said I have a headache.
Alex: Page Shepherd.
Izzie: Ow.
Alex: Sorry.

Bailey: Any changes overnight?
Cristina: No.
Bailey: (pager goes off) Somebody had better go make a coffee run, you all look like hell.
George: I've gotta be in surgery in 10 minutes. Um, Mer, will you let me know?
Meredith: Yeah. We should go too. It's probably gonna be a while.
Alex: Shepherd said she'd wake up in the morning. What did he tell you? Was that all crap? What did he say?
Meredith: He said it may be a while.
Cristina: She's gonna wake up.

Alex: Please.
Izzie: Alex.
Alex: Look, you went crazy. When Denny signed that DNR you went crazy. Is that what you want? You want me cutting LVAD's?
Izzie: No.
Alex: You wanna wreck my career? 'Cause I will, I will freakin' cut LVAD's before I let you... just... just WAIT! STOP! You don't get to quit. You don't get to quit on me. Please! Tear it up! The DNR, tear it up! (crying)
Izzie: Where your eyes are supposed to be right now, I see white sandy beaches. And there's an ocean behind your head, and there are ghosts wandering in and out. I can't live like this, and I cant live if something goes wrong in that surgery I don't want any extraordinary measures taken to keep me alive. It's not what I want. I went crazy when Denny signed the DNR because I didn't understand. I didn't understand but now I do, and I need you to understand. I don't want you to go crazy, I want you to have a brilliant career, and I hope that I get to be here for that. But, if I can't I just wanna go to the other side. I don't know what's there but it's gotta be better than hospital beds and tubes down my throat. So please, please don't cut LVAD's. Just if it comes down to it, just let me go. And right now, kiss me. Please, please just kiss me and close your eyes because the beach is so distracting.
Alex: (crying) Alright. (kisses her)

Alex: You're having the surgery.
Izzie: What?
Alex: Shepherd said this is your last shot.
Izzie: Look I under-
Alex: I am your husband, and I say that you are having the surgery!
Izzie: What happened to "this is your decision."?
Alex: That was when I thought you were gonna make the right one! But, you chose wrong so now you don't get to make this decision on your own, because you married me! It's not just your life at stake anymore! It's my life too. My life with you! So you can tell Swinder whatever you want, but I'm telling Shepherd, and I'm telling you that you're having the surgery!

Alex: What's going on?
Cristina: Oh, we're just going over Izzie's IL2 schedule.
Alex: Oh, for after the surgery?
Izzie: I decided not to have the surgery.
Alex: What?
Swinder: Maybe we should come back. Dr. Yang.
Cristina: Yeah.

Alex: I need you to not talk medicine to me ok. Talk to me like I'm your friend. Like I'm the guy whose cereal you eat in the morning, and tell me what to do.
Derek: Karev.
Alex: Please.
Derek: Karev, I can't tell you what to do.
Alex: What if it was Meredith? What would you do if you had to choose between spending a few more months with Meredith knowing she was gonna die. Watching her... watching her sick. Or spending the rest of your life with someone who looked like Meredith, but wasn't her anymore? (Der looks at him saddened, thinking about it) She is the one good thing that happened to me. The one good thing. So I need to know what to do. I need you to tell me, what if it was Meredith.
Derek: I would ask her to have the surgery.

Swinder: The test impaired your memory to such a degree that I have to strongly recommend that you don't have the surgery.
Derek: Izzie, the test was the worst case scenario. The result has nothing to do with the surgery.
Swinder: We don't know that.
Derek: But what I do know is that not operating is every bit as risky as the surgery itself. If not more. But, it's up to you.
Izzie: What do you think?
Alex: I think he's talking to you, not me.
Derek: I'll leave you two alone to discuss this.
Alex: Ah, I'll come with you. I have a couple of questions.
Izzie: Wait, Alex.
Alex: Think about what you want to do for a second, ok? I'll be right back.
(everyone but Mer leaves the room. Mer closes the door)
Meredith: You are not having the surgery!

Izzie: If Derek cuts the tumor out I could lose my memory, and if he doesn't I can die. I don't know what to do. Alex, tell me what to do.
Alex: Iz, I can't tell you what to do.
Izzie: Of course you can, you're my husband. That's what husbands do, they stomp around telling their wives what to do. It's your job.
Alex: My job is to support whatever you wanna do.
Izzie: I don't know what I wanna do. That's why I'm asking you. Ok, I have an idea. Let's put it to a vote. All in favor of the surgery.
Meredith: No. We're not voting. No ones... no ones voting.
Izzie: Opposed?
Cristina: I'm opposed... to voting.
Izzie: Just decide for me. Please?
Alex: You don't have to know right now. Think about it.
Izzie: I don't have time.

Allison: Can you turn him around so we can see the butt?
Izzie: Yes. Alex?
Alex: Ha, what, are you kidding me?
Izzie: (looks away) Oh! Big trauma just came in! (Alex turns around giving everyone a view of his butt)
Allison: That's quality booty.
Izzie: Right!
Allison: Congratulations Izzie!
Izzie: Thank you.

Alex: Are you sure you're okay to be up and around?
Izzie: Yes. I have good days and bad days. Plus, I don't wanna spend out entire honeymoon in a hospital bed.
Alex: This is not our honeymoon.
Izzie: It totally is. Come on, I want you to meet my friends.
Alex: I know all your friends.
Izzie: You know all my doctor friends. I'm a patient now, you're gonna meet my patient friends, and they're gonna love my new husband.
Alex: Don't make it a big deal.
Izzie: I'm not gonna make it a big deal. (Walks into room) I'M A BRIDE!
(everyone claps)
Alex: Izz, come on. I'm getting her a real one.
Izzie: I love this one. (shows plastic ring) And, that makes it a real one.

Izzie: You never know the biggest day of your life is the biggest day. Not until it's happening. You don't recognize the biggest day of your life, not until you're right in the middle of it. The day you commit to something or someone. The day you get your heart broken. The day you meet your soul mate. The day you realize there's not enough time, because you wanna live forever. Those are the biggest days. The perfect days. You know?
Denny: I bet you ... you made a beautiful bride.
Izzie: It was a beautiful day.
Alex: You put the scarf on. I told you, you don't need it. You look gorgeous without it.
Denny: He's right.
Izzie: Go away now. Go away, I wanna be alone with my husband.
Alex: (Takes off her scarf, and kisses her forehead) My wife is hot!
(Izzie giggles and smiles)

Alex: Come on. (takes out her hair piece, and some hair comes with it. Izzie touches and pulls more out) Hey, hey, it's okay. It's just hair, you don't need it.
Izzie: It's just gonna keep falling out.
Alex: We'll shave it off. I bet you'd look good bald anyway. Ok? (Izzie starts crying) Hey, stop. You're beautiful. (Alex kisses her)

Grey's Anatomy Quotes

There's a reason I said I'd be happy alone. It wasn't 'cause I thought I'd be happy alone. It was because I thought if I loved someone and then it fell apart, I might not make it. It's easier to be alone, because what if you learn that you need love and you don't have it? What if you like it and lean on it? What if you shape your life around it and then it falls apart? Can you even survive that kind of pain? Losing love is like organ damage. It's like dying. The only difference is death ends. This? It could go on forever.


Did you say it? 'I love you. I don't ever want to live without you. You changed my life.' Did you say it? Make a plan. Set a goal. Work toward it, but every now and then, look around; Drink it in 'cause this is it. It might all be gone tomorrow."

Meredith (closing voiceover)