Firefly

Mondays 9:00 PM on FOX
Firefly

It's my estimation that every man ever got a statue made of him was one kind of sommbitch or another. Ain't about you, Jayne. It's about what they need.

Mal

My way of being polite or however it's... well, it's the only way I have of showing you that I like you. Of showing respect.

Simon

Just keep walkin', preacher man.

River

The living legend needs eggs!

Jayne

ZoI: River, honey, he's putting the hair away now.
River: Doesn't matter. It'll still be there...waiting

River: You see, the snow on the roof is too heavy, you see, the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger.
Book: River, please, why don't you come on out?
River: No! Can't. Too much hair.

I tore these out of your symbol and they turned into paper, but I wanna put them back, so...

River

We gotta go to the crappy town where I'm a hero.

Wash

Book: What are we up to, sweetheart?
River Tam: Fixing your Bible.

Ah, hey! I got an idea. Instead'a us hangin' around playin' art critic 'til I get pitched by The Man, how's about we move away from this eerie-ass piece of work and get on with our increasingly eerie-ass day, how's that?

Jayne

Wash: I think they captured him though, you know, captured his essence.
Kaylee: Looks sorta angry, don't he?
Wash: Thatís kinda what I meant.

This must be what going mad feels like.

Simon
Displaying quotes 1 - 12 of 115 in total

Firefly Quotes

Mal: You're only going to scare him.
Jayne: Pain is scary.

Mal: I gotta know how close the Alliance is, exactly how much you told them before Wash scrambled your call. So I've given Jayne here the job of finding out.
Jayne: He was non-specific as to how.

× Close Ad