Richard: Wait. Um. Wait. No. You can't take that one.
Meredith: Why not?
Richard: I said don't take it.
Meredith: I will take the elevator I want to take.

Derek: Get out.
Richard: No.
Derek: GET OUT! RICHARD! GET OUT!
Richard: Look, I've destroyed lives before. Several in fact, and yours is not one of them. Now, I sent the woman you love out here to help you. I sent the woman who loves you, out here, to bring you back to your life. If you ruin it with her, that's on you. I don't accept it. You're scared, you're drunk. You don't know which way is up. You threw a punch at your best friend, and you threw a ring at Meredith, and now you wanna throw me out. I'm not accepting it. Because, I'm older than you, and I've been where you are. You've been drunk for a few day, I was drunk for years. And I know you're gonna need at least one friend when you decide to come out of that hole you're digging. I hope you come out of it soon, and I'll be here when you do.
Derek: I don't think I can get her back.
Richard: Did you call her?
Derek: What am I gonna say?
Richard: I had an affair for years. When Adele found out, somehow she took me back. You can make your way back from anything.

Richard: What the hell is this? Oh this is not ok, I have a hospital to run. And Derek, what the hells the matter with you man? We've all been there.
Callie: We said that.
Richard: We've all had tough losses.
Owen: He knows that.
Richard: We show up the next day, and we try and save the next life.
Callie: Yeah we covered that too.
Richard: Ok, what about this? Nothing we do can stop death. We can hold it at bay every now and then, but everyone dies. And that's not on us.
Derek: I took a pregnant woman in for a simple surgery, and I botched it. That is on me. I should feel badly about that. And you, you should feel badly that while I was out here, you sent Meredith out here expecting a ring. Why would you do that? Why in gods name, would you do that?
Richard: I was trying to help. She didn't wanna come. She wanted to leave you out here alone, I was trying to help Derek.
Derek: You were trying to help yourself. Not me. Yourself! I hit the ring in the woods. In the woods. You destroyed me.

Miranda: Ah, Chief?
Richard: Dr. Bailey.
Miranda: How's your mood?
Richard: Meager. Anxious. I'm excited about Sloan's face transplant. I'm a little concerned about Derek Shepherd, but all in all...
Miranda: Do I look like therapist?
Richard: You asked.
Miranda: I've lost Hunt and Torres. See, I sent them to get Shepherd and I never heard from them again. See, I was trying to solve the Shepherd situation for you, Sir, but, It appears I've somehow made it 3 times worse. So, I'm telling you and my next move I believe is that I'm gonna call the police. Because, I'm half convinced they're all dead, on a spit, with a one armed man turning them into shish kebabs. Sir. It's my mind. It just goes there.

Miranda: Ah Chief, I need to ask you something
Richard: Sloan, have you heard from Derek?
Mark: No.
Richard: Oh, I'm sorry. You were saying? Oh! Meredith!
Meredith: No, I don't know how he is. I've heard nothing. Nothing today, nothing yesterday, and nothing the day before that. And no, I will not go back out there.

Miranda: I've lost Hunt and Torres, see I sent them to get Shepherd and ... never heard from them again ... I was trying to solve the Shepherd situation for you sir, but it appears that I somehow made it three times worse.
Richard: [stares]
Miranda: So I'm telling you and my next move I believe is that I'm gonna call the police because I'm half convinced that they're all dead ... on a spit ... with an one armed man turning them into shish kabob sir ... It's my mind it just goes there.

Miranda: Do I look like a therapist?!
Richard: You asked!

Richard: I know I have no business asking you for anything, but I need your help. I need you to bring Derek back. And he's not fine.
Meredith: Sometimes people just wanna be left alone.
Richard: He's planning to propose. He's been carrying around a big ring for weeks. That's not a man who wants to be left alone. I just thought you should know.

Derek: I'M NOT OPERATING!
Richard: I'M NOT ASKING, I'M TELLING! AS CHIEF SURGEON OF THIS HOSPITAL, IF YOU DON'T GET BACK IN THAT OR TODAY SHEPHERD ...

Richard: Oh, Shepherd! Thank god your back. Can you swing two brain biopsies today?
Derek: I'm not operating.
Richard: Look, I know you've got a big law suit breathing down your neck, and I know you lost a patient. But, I need you back to work doing the job I hired you to do.

Meredith: Hi, um...
Derek: What's up?
Meredith: I need a Neuro consult.
Derek: Ok.
Richard: Yeah, that's... you better go.
Derek: Thanks Chief. Ok.

Richard: It's the opening page of your marriage. It can determine the entire game. You've gotta go all out. Now your plan should include: Flowers, candles, exotic foods, live musicians, and a row boat. Sky writing is not out of the question. You've gotta go...
Meredith: Dr. Shepherd.
Derek: Yes?
Richard: Ah, you've gotta... um... hmm... yeah.

Grey's Anatomy Quotes

MEREDITH: "You don't get to call me a whore. When I met you, I thought I had found the person that I was going to spend the rest of my life with. I was done! All the boys and all the bars and all the obvious daddy issues, who cares? I was done. You left me. You chose Addison. I'm all glued back together now. I make no apologies for how I chose to repair what you broke. You don't get to call me a whore."
DEREK: "This thing with us is finished. It's over."
MEREDITH: "Finally."
DEREK: "Yeah, it's done."
MEREDITH: "It is done."

Did you say it? 'I love you. I don't ever want to live without you. You changed my life.' Did you say it? Make a plan. Set a goal. Work toward it, but every now and then, look around; Drink it in 'cause this is it. It might all be gone tomorrow."

Meredith (closing voiceover)