Torres [on dating]: And I *do* know what it’s like out there, Bishop. It’s no easier for a handsome guy. Believe me.
Bishop: Yeah, I believe that you *believe* that, but I’d believe you’d be *wrong*!
McGee [shakes his head]: Unbelievable.

Torres: How did it go with Sloane and your friend?
McGee: Well, good morning to you, too, Gossip Girl.

Sloane [McGee has left in a hurry]: Yep, he knows.
Vance: Well, at least he was nice enough to lie.

Kasie [about Gibbs]: He *always* follows orders?
Ducky: Always. [beat] Ish.

Sloane: Once he’s dead, I’ll feel a whole lot better.
Gibbs [softly]: I doubt that.
Sloane: What are you talking about?
Gibbs: My wife’s birthday was yesterday. Shannon. She and my daughter, Kelly, they were killed together. The man who did that, I hunted him down and I shot him in the head. And I really thought that would ease the ache in my heart. Nope. Not to this day. And you’re the only one I’ve told.

Gibbs: What’s your favorite drink?
Kasie: Rum and Coke!
Gibbs: At work!
Kasie: Oh, *not* Rum and Coke!

Bishop: Sorry about your wall.
Sloane: Never been a fan of Cheeto-dusted orange, anyway.

Torres: It wouldn’t be the first time that someone wants to kill their landlord.
McGee: You have proof, or you speaking from personal experience?
Torres: Personal experience.
McGee: Oof.

  • Permalink: Oof.
  • Added:

Brooks: You wanna chime in?
Gibbs: Nope. Still waitin’.
Brooks: For?
Gibbs: The reason you are down here!
Brooks: Just told you! Somebody wants me dead.
Gibbs: Who?!
Brooks: I don’t know! That’s why *you’re* here!
Gibbs: No, it’s *not*, Phil! It’s not! I am here for your *memorial*!
Brooks: What!? It’s only been a few days!
Gibbs [in disbelief]: SIX! It’s been SIX DAYS, Phil!

Vance: Well, what is your professional opinion, Jack?
Sloane: Honestly, I’m stumped. Gibbs has the best poker face I’ve ever seen. It’s like trying to read a statue.

Losing anyone you know is always difficult. But all we can do now is our jobs.

Ducky

Oh, come on. This is the indomitable Abby Scuito we’re talking about. I don’t care what the odds are. You can never count her out.

Jimmy

NCIS Quotes

‘You think you’re alone in the dark. Close your eyes. Remember everything good.’ My mom said that to me just before she died. Smart lady.

Gibbs

Palmer: I take it you heard?
Gibbs: Mmm hmm.
Palmer: Yeah, she saw the baby and just....I guess she felt the same way we felt when we first saw him. Can't fault her for that, right?
Gibbs: You should go home.
Palmer: I will. Yeah Breena and I, we just wanted to get all this stuff out of the house. You know, we wanted to give it back as soon as possible.
Gibbs: We.
Palmer: Me. She's hurting too, but she is so much stronger. She's ready to try again. And me - I feel like I can't breathe. I never felt this bad in my life, Gibbs.
Gibbs: Well, just wait until it's 3:00 in the morning, and your kid's running 104. You're just getting started.
Palmer: That's the point. I'm not starting, you know? Maybe I never will.
Gibbs: Well then fight for it, Palmer! That's what you do. You fight for your family. And sometimes, you fight like hell just to have one.
Palmer: You want me to fight, I feel like I just went ten rounds with Joe Louis.
Gibbs: Do you want to be a dad, Palmer? Because right now, this is being a dad.
Palmer: Maybe I'm not ready.
Gibbs: You wouldn't feel the way you feel, right now, if you weren't ready.