Lexie: [narrating] Grief may be a thing we all have in common, but it looks different on everyone.
Mark: It isn't just death we have to grieve. It's life. It's loss. It's change.
Alex: And when we wonder why it has to suck so much sometimes, has to hurt so bad. The thing we gotta try to remember is that it can turn on a dime.
Izzie: That's how you stay alive. When it hurts so much you can't breathe, that's how you survive.
Derek: By remembering that one day, somehow, impossibly, you won't feel this way. It won't hurt this much.
Bailey: Grief comes in its own time for everyone, in its own way.
Owen: So the best we can do, the best anyone can do, is try for honesty.
Meredith: The really crappy thing, the very worst part of grief is that you can't control it.
Arizona: The best we can do is try to let ourselves feel it when it comes.
Callie: And let it go when we can.
Meredith: The very worst part is that the minute you think you're past it, it starts all over again.
Cristina: And always, every time, it takes your breath away.
Meredith: There are five stages of grief. They look different on all of us, but there are always five.
Alex: Denial.
Derek: Anger.
Bailey: Bargaining.
Lexie: Depression.
Richard: Acceptance.

Doesn't matter how tough we are, trauma always leaves a scar. It follows us home, it changes our lives, trauma messes everybody up, but maybe that's the point. All the pain and the fear and the crap. Maybe going through all of that is what keeps us moving forward. It's what pushes us. Maybe we have to get a little messed up, before we can step up.

Alex (narrating)

Izzie: You never know the biggest day of your life is the biggest day. Not until it's happening. You don't recognize the biggest day of your life, not until you're right in the middle of it. The day you commit to something or someone. The day you get your heart broken. The day you meet your soul mate. The day you realize there's not enough time, because you wanna live forever. Those are the biggest days. The perfect days. You know?
Denny: I bet you ... you made a beautiful bride.
Izzie: It was a beautiful day.
Alex: You put the scarf on. I told you, you don't need it. You look gorgeous without it.
Denny: He's right.
Izzie: Go away now. Go away, I wanna be alone with my husband.
Alex: (Takes off her scarf, and kisses her forehead) My wife is hot!
(Izzie giggles and smiles)

What happens in Vegas, ya know?

Yang got burns on her girl parts.

I wouldn't have taken the surgery if I'd known I was breaking up the plastics posse.

IZZIE: "Alex!? God!"
ALEX: "Yeah, yeah, yeah. I've seen it all before."

Dude, is that your mom?

He didn't fart much.

Wanna go upstairs and make-out?

You really know hot to take the fun out of a party.

Meredith: What... what are you doin' out here?
Alex: What, you think you're the only one who paid a nurse to have her page you with an appy?
Meredith: That's not what I meant.
[hears Izzie moaning]
Meredith: THAT'S what I meant.

Grey's Anatomy Quotes

Did you say it? 'I love you. I don't ever want to live without you. You changed my life.' Did you say it? Make a plan. Set a goal. Work toward it, but every now and then, look around; Drink it in 'cause this is it. It might all be gone tomorrow."

Meredith (closing voiceover)

I want to marry you. I want to have kids with you. I want to build us a house. I want to settle down and grow old with you. I want to die when I'm 110 years old, in your arms. I don't want 48 uninterrupted hours. I want a lifetime. Mmm. Do you see what happens? I say things like that and you fight the urge to run in the opposite direction. It's okay, I understand. I didn't, but now I do, I do. You're just getting started and I've been doing this for a long time now. Deep down, you're still an intern, and you're not ready.

Derek