The Simpsons

Sundays 8:00 PM on FOX
The simpsons
TV Fanatic Works Better with Prime Instant Video
40,000 other titles are available to watch now.

Moe: Moe's Tavern.
Bart: Is Oliver there?
Moe: Who?
Bart: Oliver Klozoff.
Moe: Hold on. I'll check. Oliver Klozoff! Call for Oliver Klozoff!

Homer: My wife's gonna leave me 'cause she thinks I'm a pig.
Moe: Homer.
Homer: What?
Moe: Marge is right. You are a pig. You can ask anyone in this bar!
Homer: (Shocked) What? Hey, Barney, am I a pig?
Barney: You're even more of a pig than I am. (Belches)
Homer: Oh, no!
Moe: See? You're a pig. Barney's a pig, Larry's a pig. We're all pigs!

Moe: Moe's Tavern.
Bart: Hello. Is Al there?
Moe: Al?
Bart: Yeah, Al. Last name, Coholic.
Moe: Lemme check. Phone call for Al, Al Coholic. (Louder) Is there an Al Coholic here?
(Everyone in the bar laughs at Moe.)
Moe: Wait a minute. Listen, you little yellow-bellied rat jackass. If I ever find out who you are, I'll kill ya!

(At Moe's, the guys try to get Homer to tell his story about moving to Capital City.)
Barney: So, Homer, what happened in Capital City?
Homer: Oh, Barney.
Moe: Come on, Homer. We're dyin' of curiosity.
Homer: Look, there's only one thing worse than being a loser. It's being one of those guys who sits in a bar telling the story of how he became a loser. And I never want that to happen to me!
Barney: Please, Homer?
Moe: Yeah, come on, Homer.
Homer: Well, okay. It all started on Nuclear Plant Employee, Spouses and No More Than Three Children Night, down at Springfield Stadium

Okay, everybody, for the next 15 minutes, one-third off on every pitcher! (Crowd cheers) Hey, one per customer. Domestic beer only. Hey, no sharing!

Moe

Moe: Hello, Moe's Tavern. Birthplace of the Rob Roy.
Bart: Is Seymour there? Last name Butts.
Moe: Just a sec. Hey, is there a Butts here? A Seymour Butts? Hey, everybody, I wanna Seymour Butts! Wait a minute... Listen, you little scum-sucking pus-bucket! When I get my hands on you, I'm gonna pull out your eyeballs with a corkscrew!

(At Moe's, Patty interrupts Selma and Barney's date.)
Selma: Patty, are you throwing away your last chance at happiness just for me?
Patty: Yes.
Selma: Oh. Thanks.
Patty: Now, let's go get some pancakes.
Selma: Uh, listen, Barney, uh... Aah.
(Patty and Selma get up and leave.)
Barney: She broke my heart, Moe. (Sobs)
Moe: Don't worry, Barney. Time heals all wounds.
Barney: (Sees a full pitcher of beer.) Well, what do you know? You're right! And, look, a whole pitcher to myself!

(Bart prank calls Moe's from Principal Skinner's office.)
Bart: Hello? Is Homer there?
Moe: Homer who?
Bart: Homer (Lowers his voice) Sexual.
Moe: Wait one second. Let me check. Uh, Homer Sexual? Uh, come on. Come on. One of you guys has gotta be Homer Sexual.
(The entire bar laughs at Moe.)
Homer: Don't look at me! (Laughs)
Moe: Oh no... you rotten little punk, if I ever get a hold of you, I'll sink my teeth into your cheek and rip your face off!
(Principal Skinner takes the phone from Bart.)
Principal Skinner: You'll do what, young man?
Moe: What--what? Wait. Who--who is this?
Principal Skinner: I think the real question is who is this and where is Homer Simpson?!
Moe: Whoa, whoa. Sorry. Principal Skinner, sorry. It's--it's a bad connection, I think. (Hands phone to Homer.) Gah, it's for you. I think Bart is in trouble again.
Homer: D'oh!

(Bart prank calls Moe's Tavern.)
Moe: Moe's Tavern, where the elite meet to drink.
Bart: Uh, hello. Is Mike there? Last name, Rotch.
Moe: Hold on, I'll check. (Calls out) Mike Rotch! Mike Rotch! Hey, has anybody seen Mike Rotch lately?
(Everyone snickers)
Moe: (to Bart) Listen to me, you little puke. One of these days, I'm going to catch you and I'm going to carve my name on your back with an ice pick.

Moe: Aw, isn't that nice. Now there is a politician who cares.
Barney: If I ever vote, it'll be for him!

Krusty: (Singing) Oh Mein Papa, to me he was so wonderful, Oh Mein Papa, to me he was so good, no one could be, so gentle and so loveable, Oh Mein Papa he always understood!
Moe: I've got something in my eye.
Barney: Here, take my hanky.
Moe: Euueeh!

Moe: Yeah. Moe's Tavern. Moe speaking.
Bart: Is Jacques there?
Moe: Who?
Bart: Jacques. Last name Strap.
Moe: Uh, hold on. (Calling out) Uh, Jacques Strap! Hey, guys, I'm lookin' for a Jacques Strap!
(The entire bar laughs at Moe.)
Moe: What? Aw, wait a minute, Jacques Strap? It's you isn't it, you cowardly little runt! When I get a hold of you, I am gonna gut you like a fish and drink your blood.

Displaying quotes 1 - 12 of 128 in total

The Simpsons Quotes

Wow, now I see why they call you Miss Hoover. You must have been vacuuming for an hour.

Bart

Homer: (Wearing glasses) The sum of the square roots of any two sides of an isosceles triangle is equal to the square root of the remaining side!
Man: (From inside a bathroom stall.) That's a right triangle, you idiot!
Homer: D'oh!