Family Guy

Sundays 9:00 PM on FOX
Family guy
TV Fanatic Works Better with Prime Instant Video
40,000 other titles are available to watch now.

Immigration Officer: Complete this sentence: The land of the free and the home of the blank.
Peter: Home of the Whopper?

Peter: Well, I guess everything's back to normal.
Michael McDonald (singing): Well, I guess everything's back to normal.
Peter: Oh man, not this guy again.
Michael McDonald (singing): Oh man, not this guy again!
(Peter passes gas)
Michael McDonald (singing): Fart!

Peter: Alright guys, it's going to be a long night of border patrol, so I brought in Michael McDonald to help us.
Cleveland: How's he gonna help us?
Peter: He's going to do backup vocals for everything we say.
Cleveland: How's he gonna know what we're saying?
Michael McDonald (singing): How's he gonna know what we're saying?
Quagmire: Is he gonna do it for all of us?
Michael McDonald (singing): Is he gonna do it for all of us?
Peter: Yeah I hired him for the night, cost about $250 an hour, so don't skimp on the conversation.
Michael McDonald (singing): Yeah I hired him for the night, cost about $250 an hour, so don't skimp on the conversaaaationnn!
Cleveland: That sounds nice.

Lois: Peter, why are you wearing that suit?
Stewie: Yes, you look like the statue of liberty's pimp.
(Stewie and Brian share a High-five)

Carter: What's going on here?
Peter: We're taking what's ours! Actually, we're taking what's yours, but we don't think you deserve it, so we're calling it ours and taking it!

Okay, first order of business. Uh, I'd like to thank Paul and Tracy, who have agreed to bring cookies for next week's punch social. Uh, just remember you two, Fred is allergic to peanuts... peanuts and Jews! (crowd laughs) No, but Jews are bad.

White Supremacist Speaker

"Little List" Lyrics
Stewie: As someday it may happen that a victim must be found,
I've got a little list, I've got a little list.
Of society offenders who might well be underground,
And who never would be missed, who never would be missed.
There's the white kid with the baggy clothes who's talking like hes black,
The girl you date who doesn't get the jokes in Caddyshack.
The Asian guy who cuts in front of every single line,
And Britney Spears for accidentally showing her va-gine.
And Bill 'O Reilly's ineffective dermatologist,
May none of them be missed, may none of them be missed!
Social Security Guards: He's got them on the list,
He's got them on the list.
And may none of them be missed,
May none of them be missed.
Stewie: There's the guy behind the news reporter waving like a fool,
And senator Bill Frist, I've got him on the list.
And the fat kid smiling warmly while hes peeing in the pool,
He never would be missed, he never would be missed!
There's the foul smelling boy who comes to school in camouflage,
And every bleeding member of the cast of Entourage.
And while we are on the subject, HBO deserves a whack,
For ending the Sopranos with a f***ing cut to black.
And guys who when you shake there hand just bump you with there fist,
I don't think they'd be missed, I'm sure they'd not be missed!
Social Security Guards: He's got them on the list,
He's got them on the list,
And may none of them be missed.
May none of them be missed.
Stewie: There's the guy who sits beside you and keeps farting on the plane,
And Shakira's lyricist, I've got him on the list.
And the smarty on thanks giving who says its the "trip to fame,"
He never would be missed, he never would be missed!
There's the blonde who tells you loudly with a voice just like a knife,
"You know someone should do a sitcom based around my life!"
The guy who watched The Simpsons back in 1994,
And wont admit the damn thing isn't funny anymore.
And a-ny-one and everyone who's ever... made me... pissed!
Social Security Guards:(Made me pissed, made me pissed, made me really really pissed!)
Stewie: I've got them on the list,
May none... of them... be... missed!
Social Security Guards: He's got them on the list,
He's got them on the list,
And may none of them be missed.
Stewie: May none... of them... be... missed!
Solo Guard: None of them be missed.

Brian: Hey, Stewie, we got a postcard from Peter and Lois on the cruise. (Stewie gets out of the simulation chair) What are you doing?
Stewie: Oh, hello, Brian. Well, you recall my complaining about Lois and the Fat Man not taking me with them?
Brian: Yeah?
Stewie: Yes, well, you said I didn't have it in me to kill Lois, so I was just running a simulation to find out exactly how killing her and taking over the world would play out for me.
Brian: Yeah? How'd that go?
Stewie: Not well, Brian. Not well. I suppose I'm not ready to kill Lois or take over the world yet.
Brian: So, what you're saying is that what you experienced in the simulation didn't really happen, or even matter?
Stewie: Yes, that's correct.
Brian: So, it was sort of like a dream?
Stewie: No, it was a simulation.
Brian: Yes, but, theoretically, if someone watched the events of that simulation from start to finish, only to find out that none of it really happened, I mean you don't think, that would, j-- be just like a giant middle finger to them?
Stewie: Well, hopefully, they would have enjoyed the ride.
Brian: I don't know, man. I think you'd piss a lot of people off that way.
(Brian leaves)
Stewie: Well, at least it didn't end like The Sopranos, where it just cut to black in mid-sen-- (the screen goes black like Stewie described)

Stewie: (looking in the barrel of a shotgun) Go ahead, mother! Do it! Shoot me! Shoot your little baby Stewie!
Lois: (dramatic pause; her arm holding the gun shakes then she drops on her knees, dropping the gun) I can't do it! You're a terrible, evil child, but you're still my baby, and I could never hurt you.
Stewie: Well, that works out perfectly because I CAN HURT YOU! (grabs the gun and aims at Lois' face) Say hi to Cleveland for me! Oh, and Mr. Weed.
(dramatic pause; a gunshot is heard, Lois is unhurt, Stewie looks down at his bleeding chest, another shot is heard and hits Stewie in the head; Peter is seen holding a smoking gun)
Peter: It's just been revoked!
Brian: Uh, Peter, we didn't really set you up for that Lethal Weapon line. It... it doesn't really work here.
Peter: Oh... I'll have what she's having!
Brian: That's... better?

Stewie: What do you want your alias to be?
Brian: What are you talking about? I'm not gonna -
(Stewie holds gun to Brian's head)
Stewie(yelling): Pick a name for yourself!
Brian: Willem Dafoe.
Stewie: Ew, not that one. I used to have a Willem Dafoe living under my bed.
(cut to scene of Stewie in bed)
Willem Dafoe: Hey, you asleep yet?
Stewie: Uhh...no.
Willem Dafoe: Just checking.

Simon: Stewie, what the hell was that?
Stewie: Lost In Your Eyes by Debbie Gibson.
Simon: One of the worst I've ever heard.
Stewie: Ok.
Simon: Stewie you shouldn't actually even be alive you slithering little creep. I hate you so much I want to shoot you in your face.
Stewie: Alright.
Paula: Honey I like you, but you're just not right for this competition.
Randy: Yo dawg, I gotta tell you for me man that was not even half good dude. You can't sing. What are you doing Stewie?
Stewie: I don't even care. They don't know what they's talking 'bout. Next time they hear about me they's, they's gonna be like 'we was wrong 'bout Stewie'. Cuz, cuz I gonna be huge. I, I'm gonna be bigger than everyone of all ya'll.

Meg: Wait a minute. Chris are you clapping?
Chris: Yeah.
Lois: So your hands are free.
Chris: Yeah.
Lois: Stewie didn't tie up your hands.
Chris: No he must've forgot.
Lois: You realize we've been sitting here for 14 hours.
Chris: Well get pissy if you want, Mom. I've enjoyed the time we've had as a family.

Displaying quotes 73 - 84 of 158 in total

Family Guy Season 6 Quotes

Stewie: Brian, this is painful. It's like listening to those two foreign guys down at the coffee shop who've been living in the US almost long enough to sound American.
(scene cuts to coffee shop)
Guy #1: Oh man, what a good bunch of partying at that disco-tech. They played one of my audience requests.
Guy #2: Way awesome! I myself drank like five liters of beer. Any more and I would have ended up in hospital man.
Guy #1: Oh you said it friend, but I wanted to stay, because I almost had sex on this girl.
Guy #2: Oh yeah, but it was so expensive. Each drink was like six dollars forty!

Stewie: Hey, Brian, knock knock!
Brian: Who's there?
Stewie: (whispering) Two friends, building a house together.